Dziennik projektu

                                Project Diary

STYCZEŃ

Przygotowaliśmy prezentację przedstawiającą naszą klasę i nas samych. Można ją zobaczyć w dziale ,,O nas". Nosi tytuł ''Apple Class'', czyli ,,Jabłkowa klasa''.

Luty

1. Poznaliśmy różne odmiany jabłek: Alwa, Champion, Cortland, Gloster, Golden, Jonagored, Ligol, Reneta, Starking. 

2. Próbowaliśmy wszystkich i ocenialiśmy ich smak. Każdej odmianie przyznawaliśmy 0, 1 lub 2 punkty. Najwięcej punktów otrzymało jabłko odmiany Alwa. Najmniej natomiast smakowała większości z nas Reneta. Ale byli też jej zwolennicy! Reneta może nie wszystkim smakuje na surowo, ale jest doskonała do potraw mięsnych.

3. Poznaliśmy również budowę jabłka (po polsku i po angielsku).

4. Następnie opisywaliśmy jabłka różnych odmian. Poprawione przez naszą panią opisy, trzeba było starannie przepisać na ładnej kartce, ozdobionej jabłkami.

5. Na lekcji angielskiego opisywaliśmy te same jabłka po angielsku. Ponieważ było to trudne zadanie, dostaliśmy teksty z lukami do uzupełnienia. Wcześniej poznaliśmy przydatne słownictwo.

There’s an apple …………………(Where is it?).

It’s …………………………………….. (What kind of apple?)

This apple is ………………………… (What size is it?)

It’s ……………………………………… (What colour is it)

It’s ………………………………………… ( How does it taste?)

I ……………………………………………  (Do you like it?)

Vocabulary:

·    on the table, on the book, on the paper napkin, in my hand

·    Alva, Champion, Cortland, Gloster, Golden, Jonagored, Ligol, Reneta, Starking

·    big, small, medium-sized

·    red, yellow, green, brown

·    sweet, sour, sweet and sour, tart, bland, juicy, crunchy

·    like/don’t like

6. Poznaliśmy również cykl rozwojowy jabłoni.

Nasze opisy po polsku i po angielsku.

7. Uczymy się nazw owoców po angielsku.

KWIECIEŃ

8.04.15

Poznaliśmy jabłko z punktu widzenia znawcy literatury. Z prezentacji pt.: ,,Jabłka w kulturze popularnej, tradycji i literaturze'' dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Co zapamiętaliśmy?

9-10.04.15

Czytaliśmy wiersz Jana Brzechwy pt.: ,,Entliczek-pentliczek''. Jego bohaterem jest robaczek, który tak jak jego cała rodzina żywi się jabłkami. Pewnego dnia ma jednak tego dość. Ma ochotę spróbować czegoś innego... Zilustrowaliśmy treść wierszyka, pracując w grupach.  Zobacz.

13.04.15

''Apples in Art'', czyli ,,Jabłka w sztuce''-takie było kolejne zadanie projektowe. Po obejrzeniu wybranych obrazów, przedstawiających jabłka, przystąpiliśmy do malowania. A niektórym udało się jeszcze zrobić artystyczne jabłka-wycinanki.

Nie tylko malarze przedstawiają jabłka w swoich pracach. Równie chętnie robią to artyści-fotograficy. My też spróbowaliśmy stworzyć i sfotografować jabłkowe kompozycje.

24.04.15

Dlaczego warto jeść jabłka?

Na takie pytanie kluczowe próbowaliśmy dziś odpowiedzieć. Czytaliśmy tekst popularnonaukowy, z którego dowiedzieliśmy się jakie wartości odżywcze mają jabłka i jaki to ma wpływ na zdrowie osoby, która je systematycznie spożywa.

27.04.15

Korzystając ze zdobytej w piątek wiedzy, układaliśmy hasła zachęcające do jedzenia jabłek. Oto niektóre pomysły:

1. Kto jabłka zamiast czipsów jada-ten mniejsze ubrania zakłada.

2. Chcesz mieć dużo siły?-Jabłka jedz mój miły!

3. Zawału nie chcesz mieć?-Pyszne jabłka jedz!

4. Jedz jabłka, bo są zdrowe- uodpornią Cię na chorobę!

5. Kto jabłka często jada, ten na zdrowiu nie zapada!

6. Jedz jabłka dla urody i żebyś czuł się młody!

7. Raka nie chcesz mieć?-Jabłka często jedz!

8. Kto jabłka jada, ten piękne i zdrowe zęby posiada!

9. Piękne zęby pragniesz mieć? Zatem jabłka musisz jeść!

10. Kto jabłka pałaszuje, temu witaminy C nie brakuje!

11. Mocne paznokcie i włosy zdrowe ma ten, kto jabłka jada surowe!

12. Mocne kości, serce zdrowe ma  kto jabłka je surowe.

Nasi partnerzy zapisali swoje złote myśli na temat jabłek na tablicy PADLET. Dopisaliśmy kilka swoich pomysłów.


http://tr.padlet.com/wall/2aayrwz18ko3

29.04.15

Wczoraj poznaliśmy piramidę żywienia i rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu. Większości z nas bardzo nie podobało się to, że słodycze można jeść najwyżej 3 razy w miesiącu... Następnie czytaliśmy przepisy kulinarne na sałatki i surówki z jabłkami. Podzieliliśmy się na 3-osobowe grupy i każda z grup zaplanowała swoją pracę na dzisiaj, czyli co, kto przyniesie i jak podzielimy się zadaniami. Dzisiaj nasze przepisy wcieliliśmy w życie. Powstało 6 różnych potraw, których głównym składnikiem były jabłka: surówka z marchewki i jabłka, surówka z jabłek, pora i marchewki, surówka z selera z jabłkiem i orzechami, sałatka z jabłka i kiwi, sałatka z jabłka, marchewki i ananasa oraz sałatka z jabłka, ananasa i żółtego sera. Po wykonaniu naszych potraw zasiedliśmy wspólnie do jedzenia. Było bardzo miło. Podawaliśmy sobie miski z sałatkami i surówkami, chwaliliśmy dania wykonane przez kolegów. Każda potrawa znalazła amatora. Nawet bardzo pikantna surówka wykonana przez Przemka, Łukasza i dwóch Kubusiów bardzo niektórym smakowała.

Wczoraj w klasie robiliśmy sałatki i surówki z jabłkami. Moja grupa robiła surówkę z jabłka, marchewki i ananasa. Zgodnie pracowałyśmy i sałatka nam się udała. Po skończonej pracy posprzątaliśmy i przygotowaliśmy wspólny stół. Podobała mi się nasza współpraca. Najbardziej smakowała mi sałatka Sandry, Oliwii i Jagody.

                                                   Zuzia G. 

 


              Jabłkowa książka kucharska

Książka kucharska z jabłkowymi przepisami jest gotowa.

Jabłkowa

More presentations from Zofia Bakiera

              Podsumowanie projektu

W czwartek 18 czerwca podsumowaliśmy naszą pracę nad projektem o jabłkach. Przypomnieliśmy sobie wszystko, co robiliśmy i czego się uczyliśmy. Później dzieci wypełniły ankiety, dotyczące tego, czego się nauczyły, co im się podobało, a co nie i czy chciałyby uczestniczyć w kolejnym projekcie. Wszystkie dzieci biorące udział w ankiecie(18) stwierdziły, że nauczyły się robić surówki i sałatki z jabłkami. 88% dzieci potrafi recytować wiersz ,,Entliczek-pentliczek'' oraz wymienić kilka odmian jabłek. 83% uważa, że zna nazwy owoców po angielsku oraz budowę jabłka. Prawie 70 % umie opisać jabłko. 60% twierdzi, że potrafi przedstawić cykl rozwojowy jabłoni. Ponad 70 % uważa, że poznało wartości odżywcze jabłek i korzyści zdrowotne płynące z ich spożywania. W pracy nad projektem najbardziej podobało się moim uczniom robienie surówek i sałatek i fotografowanie jabłek (100%) oraz to, że mogły zobaczyć zdjęcia i nagrania ze szkoły tureckiej (94%). 88% dzieci uznało za ciekawe malowanie martwych natur lub pejzaży a 83% podobało się opisywanie jabłek po polsku oraz oglądanie relacji z naszej pracy na stronie internetowej. 77% dzieci podobało się ilustrowanie wiersza. 72 % dzieci to amatorzy układania haseł zachęcających do jedzenia jabłek oraz robienia książki kucharskiej. 66% cieszyło się ze zdobywania wiedzy przyrodniczej i degustowania jabłek oraz śpiewania piosenek. 61% zainteresowało się mitami i legendami. Nie było zadań, które by się zdecydowanie nie podobały. 2 osoby napisały, że nie podobało im się malowanie, a 4 nie podobało się śpiewanie piosenek(w tym jedna osoba nie lubiła tylko jednej piosenki).

             O nas w gazecie i w Internecie

Jeden artykuł (,,Jabłkowy projekt'') na temat naszego projektu można przeczytać w Internecie pod adresem:

Drugi ukazał się w dzisiejszej (25 czerwca) GAZECIE LUBUSKIEJ i zatytułowany jest ,,Nie choruje, kto jabłka pałaszuje''.