Rozpoczynamy całoroczny projekt zatytułowany ,,How Fun Is Making Friends''. Współpracujemy z klasą czwartą z CEIP
w Tegueste. Tegueste znajduje się na Teneryfie (Wyspy Kanaryjskie) w Hiszpanii.
Cele projektu:
*poszerzenie kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim(słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie);
*poszerzenie kompetencji w zakresie posługiwania się TIK;
*poznanie wybranych aspektów kulturowych innego kraju i porównanie z własnymi.
Line of friendship- linia przyjaźni.
Szkoły partnerskie dzieli prawie 4000 kilometrów!
Więcej na temat projektu na plakatach.
9 października 2015
Pierwsza wideokonferencja z rówieśnikami z Hiszpanii już za nami. Zaśpiewaliśmy piosenki powitalne po angielsku. Każdy z nas przedstawił się, powiedział ile ma lat i co lubi. Potem przedstawiali się koledzy
z zagranicy. Oglądaliśmy ich na dużym ekranie. Na zakończenie zaśpiewaliśmy piosenki w naszych językach ojczystych. Było ciekawie!
29 października 2015
Dzisiaj odbyliśmy drugą wideokonferencję
z Hiszpanami. Pokazywaliśmy sobie nawzajem zdjęcia pomieszczeń w szkole i mówiliśmy, co to jest.
Byliśmy ciekawi, jak wygląda szkoła naszych partnerów.
Jeśli czegoś nie zrozumieliśmy lub nie zapamiętaliśmy- nie szkodzi! Wymieniliśmy się dodatkowo prezentacjami, które można oglądać do woli.
Prezentacja na temat naszej szkoły
Podczas trzeciej wideokonferencji rozmawialiśmy o tym, czego uczymy się w szkole i jakie są nasze ulubione lekcje. Następnie przekazaliśmy sobie informacje o obchodach Dnia Świętego Andrzeja. Dodatkowe informacje znajdują się w prezentacjach
i filmikach.
Nasi hiszpańscy przyjaciele hałasują z okazji Dnia Świętego Andrzeja. Obejrzyjcie!
Obejrzycie również filmiki z miasteczka Icod de los Vinos, w którym mieszkańcy zjeżdżają na kawałkach drewna po najbardziej
stromej ulicy.
17 grudnia odbyła się wideo konferencja poświęcona świątecznym zwyczajom. Przekazaliśmy sobie nawzajem najważniejsze informacje o świętach w naszych krajach. Następnie śpiewaliśmy międzynarodową kolędę ,,Silent Night'', czyli ,,Cicha noc''. My zaśpiewaliśmy po polsku, nasi partnerzy po hiszpańsku, a potem wspólnie zaśpiewaliśmy po angielsku. Na koniec złożyliśmy sobie życzenia w trzech językach!!!
Oto prezentacja na temat świąt w Hiszpanii, którą otrzymaliśmy od naszych partnerów.
A oto prezentacja na temat świąt w Polsce, która została wysłana do Hiszpanii.
Filmowe relacje z konferencji.
Komputerową kartkę świąteczną zrobiła dla naszych hiszpańskich przyjaciół Zuzia.
Zrobiliśmy własnoręcznie kartki z życzeniami świątecznymi dla naszych przyjaciół. Zostały wysłane poczta tradycyjną. Mamy nadzieję, że dojdą na czas!!!
Doszły na czas! I nasze kartki dotarły na czas do Hiszpanii,
i hiszpańskie do Polski! Hura!!!
Nasi hiszpańscy partnerzy z kartkami od nas.
Postanowiliśmy pokazać partnerom, jak wyglądał nasz ostatni dzień w szkole przed światami.
Nasi hiszpańscy partnerzy przysłali nam filmik o karnawale na Wyspach Kanaryjskich.
Przygotowaliśmy prezentacje na temat naszych kostiumów do obejrzenia po wideokonferencji.
Bardzo udane spotkanie, podczas którego dzieci opowiedziały sobie nawzajem o swoich karnawałowych kostiumach.
Chcesz poćwiczyć nazwy zwierzątek domowych?
Kliknij poniższy link.
A może chcesz się nauczyć nazw zwierzątek po hiszpańsku?
Oto link!
Byliśmy ciekawi jakich zwierząt mamy najwięcej? Jakich najmniej? Które jest zdaniem większości najlepsze? Stąd zrodził się pomysł przeprowadzenia ankiety.
Filmik o zwierzętach naszych hiszpańskich przyjaciół.
17 marca 2016- Konferencja OUR PETS
Konferencja na temat zwierzątek była rewelacyjna. Najpierw my zadawaliśmy zagadki o naszych zwierzątkach Hiszpanom,
a potem oni nam. Większość udało się odgadnąć, a to znaczy, że naprawdę posługujemy się językiem angielskim!
Praca wykonana przez Mikołaja.
Praca wykonana przez Allana.
6 maja spotkaliśmy się z naszymi hiszpańskimi przyjaciółmi, żeby porozmawiać
o ochronie przyrody. Zaprezentowaliśmy sobie nawzajem zagadki o wybranych gatunkach. Druga strona musiała uważnie słuchać patrząc na prezentowane zdjęcia,
a następnie odpowiedzieć, czy chodzi o zdjęcie A czy B. Całkiem nieźle nam poszło!
Prezentacja na temat parków narodowych na Wyspach Kanaryjskich.
Nasze zagadki
Prezentacja na temat Parku Narodowego Ujście Warty
Podczas pracy nad projektem okazało się, że naprawdę się zaprzyjaźniliśmy i będzie nam brakowało comiesięcznych spotkań. Postanowiliśmy zrobić pamiątkowe zdjęcia z tytułem projektu. My zrobiliśmy zdjęcie z pierwsza częścią, a Hiszpanie z drugą. Kiedy złożymy zdjęcia razem mamy cały tytuł!
Pocztówki z Wysp Kanaryjskich są przepiękne. Sprawiły nam mnóstwo radości!
Hiszpanie z widokówkami z Gorzowa.
W środowej ( 22 czerwca) Gazecie Lubuskiej ukazał się artykuł na temat projektu. Jesteśmy dumni!
Link do strony szkoły partnerskiej, gdzie znajduje się informacja o projekcie.
Do ewaluacji projektu posłużyła ankieta opracowana przez nauczycielki-koordynatorki projektu i wykonana za pomocą narzędzia internetowego Polldaddy. Wypełniło ją 42 dzieci polskich i hiszpańskich. Następnie wyniki ankiety przedstawione zostały za pomocą narzędzia ChartGo.
Wykres 1. Are you happy with this project?- Czy jesteś zadowolony z tego projektu?
Wykres 2. Have you had the feeling of success when working on the propject?- Czy podczas pracy nad projektem towarzyszyło ci poczucie sukcesu?
Wykres 3. Can you understand more English now?- Czy teraz rozumiesz więcej po angielsku?
Wykres 4. Do you know more about partners' country culture?- Czy teraz wiesz więcej na temat kultury kraju partnerskiego?
Wykres 5. Have you improved your self-confidence and readiness for public appereances?- Czy poprawiła się twoja pewność siebie i gotowość do publicznych wystąpień?
Wykres 6. What videoconference did you like most?- Która wideokonferencja najbardziej ci się podobała?
Wykres 7. Wouid you like to know more things about your eTwinning friends?- Czy chciałbyś dowiedzieć się więcej o eTwinningowych przyjaciołach?- Czy chciałbyś dowiedzieć się jeszcze więcej o przyjaciołach z projektu?
Wykres 8. Would you like to do a similar project in the future?- Czy chcialbyś uczestniczyć w podobnym projekcie w przyszłości?
Ankieta zawierała jeszcze jedno pytanie. Dotyczyło atrakcyjności działań projektowych. Dzieci uznały, ze najbardziej atrakcyjne były wideokonferencje, następnie wymiana kartek i oglądanie materiałów od partnerów.
Ten filmik pokazuje w wielkim skrócie nasze działania w projekcie.